Relationships can be...

2013.02.18. 20:51 - címkék: - 22 komment

És még valami, az nlcafés verseny kapcsán. Beleolvasgattam ott néhány női blogba és azokból eljutottam más blogokba (tudom, túlságosan ráérek), és van ez a dolog, amitől nekem rossz érzésem van és szerintem ez rossz irány. A férfiak hibáztatásáról beszélek, ami nagyon sok helyen és mindenféle kontextusban felbukkan. Most komolyan az van, hogy a női létet ennyire átszövi az, hogy a férfiakat hibáztatjuk? És ezt feltétlenül muszáj? A "női hang", az ez, hogy a férfiakkal szembe kell helyezkedni? Én nem akarok szembehelyezkedni, én bírom őket. Vannak idióták, azokkal igen, de úgy összességében a férfinem létezése szerintem igazán remek dolog.

Most éppen ennek kapcsán akadtam ki (de már nem emlékszem ám, honnan jutottam erre a blogra), hogy "a férfiak egy része (nagy?) már a 40-42-es méretet is kövérnek tartja és undorítónak" és szeretném elmondani, hogy úgy nagyjából 15 éve negyvenes a méretem, és vagy egyetlen férfi sem tartott ronda kövérnek, vagy ha igen, azt annyira diszkréten tette, hogy én nem vettem észre, azt pedig egyáltalán nem is tudom elképzelni, hogy valaki undorítónak tartson. Nem vagyok elképesztően gyönyörű, nagy orrom van, a hajam semmilyen, a mellem kicsi, a derekam vastag, valószínűleg tényleg jobban állnának rajtam a ruhák, ha azok 38-asak lennének, de férfiak sose bántottak ezzel. Lehet, hogy csak jó dolgom van és kivételesen sok normális férfival találkoztam az életem során és viszonylag kis számú idiótával. Vagy az is lehet, hogy eddig nem volt gyerekem és még fiatal vagyok (35) és az úgy könnyű és majd ezután következnek el a nehéz idők, amikor majd derekamra kötve üvölt a gyerek, tíz kilót híztam, vacsora semmi, de balhé, az van, hiszti, az van, és soha többé nem jutok el pilatesre és akkor a férjem már nem fog elvinni közös programokra, mert szégyellni fog a többiek előtt a kocsmában a negyvennégyes méretem miatt (és kénytelen leszek otthon, egyedül, szomorúan a konyhapultra könyökölve üvegből nyakalni a kevertet a kihízott negyvenkettes melegítőmben). Aha, valószínű.

Szóval szerintem az például szimplán nem igaz, hogy a valóságban "a férfiak" kövérnek, pláne undorítónak tartják a normál testalkatú nőket. Az sem igaz, hogy a nőnek 36-os méretűnek kell lennie, debezzeg a férfi az lehet mackós meg nagydarab, pláne, ha pénze is van. Én valamiért egy csomó olyan férfival találkoztam, aki túl vékony és ez zavarja és szégyelli és utálja a nyarat, mert akkor még jobban látszik, illetve túl kövér és szégyelli és utálja a nyarat, de mondjuk én pszichoterapeuta vagyok és sokat beszélgetek az emberekkel, lehet, hogy laikusként nem merülne fel ilyen téma férfiakkal való beszélgetés során, nem olyan feltűnően rinyálnak a külsejük miatt, valahogy az nem szokás, hogy férfiak beülnek a kocsmába és elmesélik egymásnak, mi bajuk van a külsejükkel. De attól még lehet, hogy van bajuk. És ne vicceljünk itt a belső értékekkel, a nőknek ugyanúgy fontos, hogy hogy néz ki egy férfi, pláne ismerkedéskor.

De ez csak egy apróság, most pont ebbe futottam bele, hozhattam volna más példát is. És nem is akarok itt a Férfiak védelmében kiállni meg őket dicsérni, egyrészt azt már egyszer megírtam, másrészt jó, van egy csomó klassz férfi meg van egy csomó hülye is, ugyanúgy, ahogy nőkből is van mindenféle, inkább... hogy is fogalmazzak. Inkább a nők érdekében gondolom úgy, hogy ez így helytelen és elszomorító. Szerintem nagyon szar lehet úgy nőnek lenni, hogy közben hadban állsz az ellenkező nemmel. Szerintem az rossz irány, az boldogtalansághoz vezet, az nem hasznos szemlélet, hogy a férfiakat szidjuk vagy hibáztatjuk, attól magányosak leszünk és megkeseredettek és megbántottak és annak nincs semmi értelme. Annak van értelme, hogy a férfiak a társaink. Annak nincs semmi értelme, hogy őket basztatjuk nagyjából minden miatt, amivel elégedetlenek vagyunk az életben. Komolyan úgy gondolom, hogy nincs.

Igen, tudom, és elmondom még egyszer is, hogy vannak hülye férfiak, vannak hülye nők és vannak össze nem illő párok is, és vannak menthetetlen kapcsolatok, és vannak olyan menthetetlen kapcsolatok, amikből kilépni se tudnak a felek valami miatt, és ezek nehéz dolgok és érdemes is rajtuk dühösnek lenni és szomorkodni. De hogy az legyen az alapállás, hogy "a férfiak" azok ilyenek meg olyanok, azt én nem tudom elfogadni, mert az elrontja az egészet.

Cím innen:

Rusty Ryan: - Relationships can be...
Danny Ocean: - Sure.
Rusty Ryan: - But they're also...
Danny Ocean: - That's right.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása