Let the sunshine in

2013.01.19. 11:18 - címkék: - komment

Megmérettem a D-vitamin szintemet még november elején, akkor 31 ng/ml volt, aztán szedtem úgy naponta-kétnaponta 3000 NE-et, és most megmérettem megint, most 30 ng/ml. Ez azért van, mármint azért nem nőtt, mert a D-vitamin napfény hatására keletkezik a bőrünkben, és erre november óta nem sok esélye volt szegénynek.

A normál D-vitamin bevitel és a normál vérszint is tudományos vita tárgya jelenleg, és ahány helyen megnézi az ember, annyiféle adatot talál. A mi laborunkban 20-60 ng/ml normálérték van feltüntetve, ami semelyik ajánláshoz nem passzol.

Én három, részben vagy alig bizonyított hatása miatt szoktam szedni télen, az egyik, hogy javítja az immunrendszer ellenállását a felső légúti fertőzésekkel szemben (pl. influenza), a másik, hogy téli depresszióban nem biztos, hogy teljesen hatástalan, a harmadik pedig, hogy egyes elméletek szerint a terhesség alatti alacsony D-vitamin szint növeli a koraszülés, valamint a szkizofrénia kockázatát a magzatban.

A D-vitamin egyébként nagyon divatos, ezt onnan lehet tudni, hogy könyvet is írt róla a Szendi Gábor, azt nem olvastam, de két kérdésben szeretek vele egyetérteni, az egyik, hogy a napfény egészséges, a másik pedig, hogy a kávé egészséges. Ez azért van, mert nagyon szeretem a napfényt és a kávét is. A korrekt tájékoztatás jegyében azért el kell mondanom, hogy mindkét terület olyan, hogy nincs elegendő evidencián alapuló információ, vagyis kevés tanulmány készült és azok gyakran ellentmondóak.

Ha valakit a tények érdekelnek bővebben: itt egy cikk a Magyar Tudományban a D-vitamin újabb hatásairól például az immunrendszerre, itt egy magyar összefoglaló a téli depresszióról és a D-vitamin vitatott szerepéről (természetesen a leghatásosabb gyógymód még mindig a napfényes országba történő utazás), itt egy angol nyelvű cikk, amelyben szó esik a terhesség alatti D-vitamin szint és a szkizofrénia lehetséges kapcsolatáról. Terhesség alatt csomó dologra U-alakú összefüggést találtak, magyarul a túl alacsony és a túl magas D-vitamin szint is káros, ezért méregetem.

Igen, az történt, hogy kinéztem az ablakon és észrevettem, hogy süt a nap, és ahelyett, hogy kimentem volna, írtam egy blogbejegyzést a D-vitaminról.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása