Szóval terhesség

2012.11.28. 17:55 - címkék: - komment

A 18. heti ultrahangon voltunk, ott mondták, hogy 90%, hogy lány. Lány, basszus! Én titkon szerettem volna lányt, de a férjem családjában csak fiúk születnek (az összes közeli és távoli unokatesója és mindenki fiú), a szemész is azt mondta a hasam alakjából, hogy fiú, és amúgy is én inkább fiús anyuka-típusnak gondoltam magam, mert 35 éve azt hallgatom (nőktől), hogy férfiagyam van meg túl racionális vagyok, és a példaképem Ellen Ripley. Úgyhogy már hozzászoktam a gondolathoz, hogy jó, hát akkor fiam lesz, majdcsak megbirkózom vele valahogy, erre lány! Örülök, hogy lány. Ha fiú lenne, akkor annak örülnék. Mondjuk leginkább annak örülök, hogy egyelőre semmi baja, se a Lánynak, se nekem, mert az ultrahangot megelőző pár napban már épp eluralkodott rajtam a hipochondria.

A emberek többnyire normálisan viselkednek körülöttem, mondjuk vannak azok, akik idegesítően túlféltenek, "jaj, ezt inkább nem mesélem el, egy kismama ne hallgasson ilyesmit", meg fel akarok állni, hogy adjak egy tollat, és akkor "jesszusom, te ne állj fel!", de mondjuk oké, jót akarnak. Durvább, amikor kiderül, hogy rossz anya vagyok, például amikor mondtam a nővéreknek, hogy macskakiállításon voltam és ott megsimogattam egy macskát, konkrétan hátratántorodtak rémületükben. A macskától toxoplazmát lehet kapni, ami fejlődési rendellenességet okoz, a macska székletében van, és főleg az egerésző, kinti macska székletében. A toxoplazmózison csak egyszer lehet átesni, kvázi tünetmentes, és utána az ember már védett rá, tehát ha gyermekkoromban vidéken éltem, földön fetrengtem, homokozóban homokoztam és macskák neveltek, akkor elég jó eséllyel nem kaphatom már el még egyszer. A nemzetközi macskakiállításon pedig gyanúm szerint nem egerésző, széklettel szennyezett macskák voltak, konkrétan le kellett fertőtlenítenem a kezemet, mielőtt megsimogathattam a macskát. Nehogy összekoszoljam vagy elkapjon tőlem valamit.

A pilates után meg azt mondta az egyik nő, hogy ne menjek le a lépcsőn, mert az vetélést okoz, lefelé menni lépcsőn nem szabad terhesen, ettől annyira ledöbbentem, hogy inkább beszálltam a liftbe, de azóta sem hagy nyugodni a gondolat, hogy hogyan jöttem volna le, ha nincs lift??

És akkor az influenzaoltás, na azon halálra paráztam magam, mert a terhesség alatt elkapott influenza súlyos anyai és magzati szövődményeket okozhat a halálos tüdőgyulladáson át odáig, hogy a gyereknek skizofréniája lesz húsz év múlva, csakhogy állatkísérletek szerint patkányban az influenzaellenes immunválasz (amit a védőoltás is kivált) is epigenetikai változásokat okoz az idegrendszer fejlődését szabályozó génekben, és nincsenek olyan követéses vizsgálatok, amik cáfolnák, hogy az influenzaoltás által kiváltott immunválasz ugyanúgy növeli a skizofrénia kockázatát, mint maga a betegség. Ráadásul szerencsétlen Lány felmenői között nagyjából a komplett DSM IV.* képviselteti magát, úgyhogy még öröklött hajlama is lehet, amire csak ráteszünk az influenza oltással. Úgyhogy miután kiolvastam a laikus internetet és a Pubmed-et is, és totál becsavarodtam, megkérdeztem egy nőgyógyászt, egy pszichiátert és egy genetikust, mérlegeltem a kockázatokat és beadattam. A nővérek ettől is rémülten hátráltak, hogy dehát "biztos, hogy neked ezt szabad???". A jelen állás szerint egyébként javasolt. A genetikus azt mondta, hogy "dehát pontosan tudod**, hogy rengeteg környezeti tényező okoz epigenetikai változásokat a szülői bánásmódtól kezdve a zenén át a meditációig, majd kedvesen bánsz vele és nem bántalmazod és ezzel ellensúlyozod a hatást".

Ja, meg olvastam az interneten, hogy medvecukrot se lehet enni, ezt tíz perccel azután, hogy felfaltam egy zacskóval, szerencsére a study csak ipari mennyiségű medvecukor rendszeres napi elfogyasztását tartotta potenciális veszélynek. A halak higanytartalmáról ne is beszéljünk.

Szóval én úgy nagyjából el tudom helyezni, mi az, amit nekem szerintem szabad, és mi az, amit nem***, és ezzel viszonylag kiegyensúlyozottan együttélek, de az UH előtt két nappal hirtelen rámjött, hogy úristen, mi van, ha mégse lett volna szabad megsimogatnom azt a macskát, lemennem a lépcsőn, megennem a medvecukrot, repülőre ülnöm, oltást beadatnom, és majd most ki fog derülni, hogy hat ujja van, de szerencsére úgy tűnik, öt-öt ujja van, és van agya is meg agykamrái meg vesemedencéi meg minden, csodálatos, hol tart már a tudomány.

*A pszichiátriai betegségek diagnosztikai kritériumai.
**Ami azért vicces, mert annak, hogy pszichoszociális tényezők, mint pl. szülői bánásmód, epigenetikai változásokat okoznak, én vagyok itt a legnagyobb szószólója, mert szerintem tök érdekes.
***Hogy a BKV-n nem lenne szabad utaznom, az tutifix, de sajnos nem tudom elkerülni.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása