Azt gondolom, és igazam is van

2010.01.09. 12:55 - címkék: - 27 komment

Van az az előítélet, hogy az orvosok a legrosszabb betegek, én nem vagyok az, hanem iszonyú együttműködő és tekintélytisztelő vagyok betegszerepben, de azért énszerintem ha megkérdezem a nőgyógyásztól, mit gondol arról, hogy én heti egy doboz cigarettát szívok, ha majd egyszer teherbe esem, abbahagyom, de a fogamzás pillanata meg a terhesség felfedezése között van 1-4 hét, és ha akkor még dohányzom, az kockázatot jelent-e a képzeletbeli magzatomra, akkor nekem ne csak kedvesen humorizáljon a dohányzásról és anekdotikus bizonyítékokat soroljon fel, hanem az legkevesebb, hogy rántsa szépen elő a Cochrane adatbázist, idézzen olyan vizsgálatokat, ahol a terhesség első 1-4 hetében heti egy doboz cigarettát szívó nőket hasonlítottak össze szociális vagy valódi, de nemdohányzó ikerpárjaikkal, valamint fentiek metaanalíziseit, néhány minimum húszéves követéses vizsgálatot a felnövekvő utódok szomatikus betegségeiről, intellektusáról, esetleg kreativitásáról és életminőségéről, prezentálja nekem közérthető formában ezek eredményeit és limitációit, némi kitekintéssel a dohányzás magzatkárosító hatásának élettani és sejtbiológiai alapjaira, és ezek után hagyja rám a döntést.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása