Az irodalom visszavág

2007.05.28. 11:43 - címkék: - 7 komment
Word Helyesírásellenőrző basszus... A klassz például "kerülendő szó vagy kifejezés". A stíröl is. Azt, hogy őszintén szólva, húzzam ki, mert sablonos. Azt, hogy szép lány, gondoljam át, mert lehet, hogy egybe kell írni, széplánynak. Azt, hogy Te mit csinálsz itt?, szintén gondoljam át, mert a csinál helyett szebb a tesz vagy a készít. Azt, hogy hülye, "nem illik papírra/képernyőre vetni". Na, mindegy, úgyis csak hobbiból futtattam.

Ezenkívül pedig tegnap hajnali kettőkor szemerkélő esőben gyanútlanul sétáltam hazafelé, amikor is a jól ismert csótányokkal találkoztam a lábamtól öt centiméterre, bátor Sir Robin, futottam, mint a nyúl, és csak a késői órára való tekintettel nem sikítoztam, de ez mind semmi, ma ahelyett, hogy számos fontos és halaszthatatlan dolgommal törődnék, százlábúakat nézegetek az interneten, undorítóak egytől egyik, de egyik se szőrös az istennek se.

Ugyanis a novellámat bütykölöm, és a férjem szerint a szőrös százlábú kifejezést gondoljam át mégegyszer, mert szőrös százlábú nem létezik ezen a bolygón, csak szőrtelen. Persze, tudom, hogy csupán a bosszú vezérli, mivel kihúzattam a 19. századi (asszem) Prágában játszódó regényéből a zseníliaköntöst: a zseníliát csak a huszadik század elején találták fel, de akkor is többnyire bútorszövetet készítettek belőle, ruhákat csak az 1960-as (!) évektől kezdve, így számomra hiteltelen az olyan írásmű, amelyben gőzgép szerepel meg velocipéd, és emellett zseníliaköntös. Na, szerintem bosszúból ezért fúrta meg a jó kis szőrös százlábúmat, én meg utolsó kétségbeesett kísérletként úgy döntöttem, majd én bebizonyítom, hogy igenis létezik szőrös százlábú az interneten, de csak olyat találtam, aminek a neve ugyan szőrös százlábú, de az istenverte állat maga sajnos csupasz, csak a kis lábacskái miatt nevezték el szőrösnek rövidlátó biológusok.
Entomológiában jártas olvasóink most nagy szolgálatot tennének a magyar irodalomnak azzal, ha küldenének egy képet szőrös százlábúról, esetleg felfedeznének egy eddig le nem írt szőrös százlábúfajt az elkövetkezendő néhány napban.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása