2006.05.08. 18:58 - címkék: - komment
Nem is a sznobizmusomról van itt szó különben, amúgy is az csak álca, titokban Vavyan Fable-t olvasok, csak rá szoktam tenni a Háború és béke borítóját, hogy intelligensnek látszódjak a metrón. Azért remélem, nem az én életemben fogunk eljutni oda, amikor a csökkenő kereslet és a szűk fogyasztói réteg miatt kivonják a forgalomból a regényeket, mint a robbanócukros ritter sportot. Az is baj, hogy az emberek nem olvasnak, hanem a mónika showt nézik a tévében, de engem a legkevésbé sem érdekel, mit csinálnak az emberek, amíg engem békén hagynak vele, tőlem lehetnek krisnások, vagy drogozhatnak, vagy nézhetnek tévét, vagy amit akarnak, amíg az én életemet nem befolyásolják (itt próbálom liberalizmusként eladni az egoizmusomat). De nem az emberi kultúra hanyatlása miatt rinyálok, hanem konkrétan az Alexandra kiadó és könyvesbolt miatt, pedig semmi közöm hozzá, nem dolgozom a könyvszakmában, hanem rendes állásom van. De még olvasóként is muszáj észrevenni, ahogy szép lassan felfalják a kisebb kiadókat (Európa) és könyvesboltokat, és ez nem azért szomorú, mert szegény kisebb kiadók, hanem mert így eltűnik a piacról a sokféleség. A vásárló pedig azt szereti, na jó, én azt szeretem, ha sokféle ruhabutik/könyvesbolt/élelmiszer/porszívómárka közül válogathat. Hogy van Filagóra Könyvesbolt, ahol a könyve 90 %-a pszichológia, és az eladó (mindig ugyanaz a szemüveges pasi van) 10 % kedvezményt ad pszichológusoknak, valamint nekem is, amióta beszéltem neki a társszakmák hátrányos megkülönböztetéséről. Meg volt Európa Könyvesház, ahol tökjó akciós könyveket lehetett kapni, volt törzsvásárlói kártyám, és a nénik szabályosan lebasztak, amikor nem közöltem velük, hogy elköltöztem, és visszajött a régi címemre küldött katalógus. Meg Írók Boltja, ami azért aranyos, mert a kellemesen sznob környezetben ugyanúgy lehet kapni filozófiát, mint szakácskönyvet meg lonely planetet. És szeretem még a Libri Könyvpalota emeletét a rengeteg idegennyelvű regény miatt, meg a Zuglói Antikváriumot, meg a Kálvin tér aluljárójában lévő kis könyvesboltot, és a Millenium Könyvesházat az Oktogonon. Attól függ, hova megyek, hogy milyen hangulathoz van kedvem, nézelődni megyek vagy céllal, és ha igen, mit keresek. És nem örülnék, ha szép fokozatosan mindegyik bezárna, és a helyén vagy mellette nyílna egy Alexandra. Az olyan lenne, mintha az összes élelmiszerbolt teszkóvá változna. Vagy az összes ruhabolt Terranovává. Vagy minden adón csak az rtl-klubot lehetne fogni. Horror.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása