2006.04.06. 22:07 - címkék: - komment
Mesélek inkább könyvesboltokról. Valamelyik nap elindultam ugye neuropszichológia könyvekre vadászni, meg gondoltam, megveszem magamnak ezt a könyvet. A Libri Könyvpalotába mentem, mert már régen voltam ott, valamint az emeleten van egy jó kis sarokpolcuk orvosi könyvekből, a földszinten meg egy fél falnyi pszichológia. Nem találtam semmit, amit kerestem, viszont elképesztő (magyar könyvesbolt-viszonylatban elképesztő) mennyiségű angol nyelvű sci-fit és fantasyt fedeztem fel: csomó Bradbury, Orson Scott Card, nem beszélve Anne McAffreyről, Dickek, Robin Hobbok, Gyűrűk urák, és számomra ismeretlen fantasyírók művei, persze, Neil Gaiman egy darab sem. Valahogy barátságosabb lett a Libri Könyvpalota, amióta nem jártam arra, de lehet, hogy csak azért gondolom, mert azóta nyílt az alexandra könyváruház, és ahhoz képest minden barátságos. Aztán átmentem a szomszédos Fókusz könyvesboltba (Astoria és Blaha között járunk), ahol megtaláltam a Kognitív idegtudományokat, de mégsem vettem meg, mert annyira nem tetszett és drága is volt. Régen itt akciós könyveket árultak az alagsorban, most ott útikönyveket találunk, viszont nyílt egy kissé nyomasztó, alacsony mennyezetű emeleti rész, és ott vannak az akciós könyvek, csomó jó, Bartis Attilától Daniella Steelig, többnyire 50 % engedménnyel. Meg is vettem Changeux (mint megtudtam, Sanzső-nek kell ejteni) neuropszichiátria könyvét féláron.
Aztán meguntam és átmentem a Kálvin térre, ott van ugyanis a Vörösmarty mozi mellett a Filagóra könyvesbolt, ahol gyakorlatilag csak és kizárólag pszichológia témájú könyveket árulnak (némi neurológia vagy filozófia azért becsúszik); az eladók (szinte mindig ugyanaz az egy fickó) értenek a témához; gyakorlatilag bármit beszereznek neked, ami beszerezhető; és pszichológusok 10 % kedvezményt kapnak. Amikor a társszakmák hátrányos megkülönböztetéséről kezdtem rinyálni, én is (pszichiáter) kaptam kedvezményt.
Tudom, miért nem rendelek könyvet az interneten. Mert akkor meg el kell menni érte a postára, és könyvesboltba szeretek járni, postára meg nem.
Úgyhogy vettem egy rakat kognitív neuropszichiátria és hasonló témájú könyvet, és felváltva olvasom őket. Majd mesélek.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása