2005.07.18. 23:24 - címkék: - komment

Egyébként pedig szeptember 7-én Jon Anderson koncert lesz a Petőfi Csarnokban. Jon Anderson a Yes nevű zenekar énekese, akik nagyjából a Pink Floyddal egyidőben voltak sikeresek szintén progresszív rock-témában; ám velük ellentétben jórészt vegetáriánusok, viszonylag keveset drogoztak, és még mindig életben vannak és nem kattantak meg. Jon Anderson a zenekaron kívül is számos szólólemezt készített, például Vangelissel is, aki akkor még a teljes nevén, de ugyanolyan nyálas szintetizátorzenével nyomult; egyébként az összes tag rengeteg szólólemezt csinált, és évek teltek el úgy, hogy az eredeti Yes-formációban nem léteztek, de időnként mindig összeállnak. Életem első Yes-koncertje nem sokkal követte az Omega búcsúkoncertet (1998 körül?), és rettegtem tőle, hogy a Kóborhoz hasonlóan Anderson is kiöregedett a hangjából, és fiatal dublőrrel fogja elénekeltetni a magasabb hangokat, de nem. A kedvenc számomat, amit 1977-ben írtak, ugyanúgy elő tudták adni, mint a stúdióban; és bár nem sokat konyítok hozzá, sosem láttam még ilyen profi zenészeket (azóta se).
Az vicces, hogy tizenhétéves koromtól mostanáig azért elég sokféle zenei stílust hallgattam elkötelezetten vagy kevésbé, de közben mindvégig megmaradtam Yes-rajongónak. Három koncerten voltam, melyek közül az egyikre egyedül mentem ki Bécsbe úgy, hogy a jegyre és utazásra való pénzt idióta popműsorban statisztálással kerestem meg; a buszon odafelé menet pedig az egyik nő mesélte, hogy személyi kölcsönt vett fel, hogy eljöhessen (a férje nem volt hajlandó tizenhatezet forintot nélkülözni a kosztpénzből valami kappanhangú buzi kedvéért). Régebben azt gondoltam, hogy majd Yes fog szólni az esküvőmön*, de lehet, hogy ezt már kinőttem. És egy Jon Anderson-koncert nem Yes-koncert, mégis ott a helyem.
(Hm, valamiért fontosnak tartom leszögezni, hogy nem voltam Omega búcsúkoncerten, anyám barátnője mesélte, hogy milyen kiábrándító volt.)

*There's a time and the time is now and it' right for me
it's right for me and the time is now
There's a word and the word is love and it's right for me
it's right for me and the word is love

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása