Főleg nyafogás

2012.10.12. 17:42 - címkék: - komment

Szóval van az az iskola, én eredetileg ahhoz akartam tartozni, akik a 12. hétig eltitkolják a terhességüket, mert egyrészt a vetélések jelentős része ez előtt történik és akkor ne kelljen már újból szétkürtölni, hogy "ja, mégse", másrészt meg szeretek titkolózni. Ezért csak most szólok. Persze, el kellett árulnom a munkahelyemen a 6. héten, mert ki akartak nevezni részlegvezetőnek, én meg inkább hányni akartam.

Ezenfelül van még az is, a legtöbb magazinban, honlapon és könyvben ezt ajánlják, hogy tudniillik a kismama ne változtasson lényegesen addigi életmódján, nem kell feladnia a hobbijait, a terhesség nem betegség, ugyanúgy folytassa, ahogy azelőtt, én is pontosan így gondoltam. Jó, azért alkoholt ne igyál, meg ne dohányozz, meg napi max két kávét igyál, de úgyse fogsz inni egyet se, mert hirtelen undorodni kezdesz tőle és rossz lesz tőle a gyomrod, ja, szusit se ehetsz, és bizonyos tengeri halakat is csak mértékkel a higany miatt, a hajfestést kerüljük az első 12 hétben, ugyanígy az első 12 hétben különösebben sportolni se ajánlott, masszőrhöz ne menj, wellnessbe ne menj, szaunába se, egyáltalán ne ugrálj, mondjuk úgyse akarsz, mert alacsony a vérnyomásod és állandóan álmos vagy, ja, és hónapokig minden reggel hányni fogsz, és a nap többi részében is émelyegsz, és nagyjából semmi normális ételt nem tudsz megenni, de gyümölcsöt vagy salátát biztos nem. A stresszt persze kerülje. Úgy különben, ezeket leszámítva, folytassa eddigi életmódját.

A kedvenc elméletem a hányingerre, hogy ennek az a célja, hogy a babának ártalmas élelmiszereket ne egye meg az anya, aha, én elég sok táplálkozástudományi divatot ismerek a makrobiotikától a testkontrollon át a paleoig, de nem tudom, milyen irányzat szerint egészséges a fejlődő magzat számára a kizárólag szénsavas üdítőket (amiket amúgy utálok), sült krumplit és fornetti sajtos pogácsát tartalmazó diéta, és egészségtelen számára a gyümölcs, a jégsaláta, a zöldségek jelentős része, a húsfélék jelentős része, és nagyjából az összes fűszer, kivéve só. Szerencsére a vegetariánus szusit és újabban jobb napjain a fűszermentes rizottókat szereti a Lény, ha már a kávét és csokoládét nem. Rettenetes így élni, nekem mindig jelentős örömforrás volt az evés, most meg szomorúan nézegettem Vancouverben a jobbnál jobb halsütödék, mongol és koreai és thai éttermek és szusibárok bejáratát, ja, repülni se mindenki szerint lehet, de az orvosom szerencsére nem ezek közé tartozott.

Még arra is rájöttem, hogy a fenti kérdések jelentős részét, hogy ti. sportolhatsz-e az első 12 hétben meg lehet-e szaunázni meg halat enni meg hajat festeni meg repülni meg műkörmöt rakatni, senki sem tudja. Ha megkérdezel két orvost, az ellenkezőjét fogják mondani. Az alkoholban nagyjából egyetértenek, de még ott is van olyan orvos (és tanulmány), akik a heti egy pohár bort vagy sört vagy egy töményet engedik. A halak higanytartalmával kapcsolatban a "ne foglalkozz vele" és az "egy falatot sem" spektrumon bármilyen választ kaphatsz. Ha lehetne kommentelni, mindjárt bekommentelnétek mindent meg annak az ellenkezőjét is. Volt, aminek alaposabban utánanéztem, majd egy másik bejegyzésben elmondom.

Egyébként csodálatos érzés, amikor az embernek egy kis élet fejlődik a pocakjában, de azért az evés egy kicsit hiányzik.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása