2010.03.15. 11:31 - címkék: - komment

Azon gondolkodom (miközben tudományos cikkeket olvasok fényvillám sebességével), hogy jövőre el akarok járni valamelyik ilyen íróiskolába. Miért ne. Ha egyszer ezt (is) akarom csinálni, akár tehetek is érte valamit, és meglátjuk, mi lesz. Tudom, hogy nem az íróiskolában tanul meg írni az ember, hanem úgy, hogy sokat olvas és aztán sokat ír, de azt is tudom, hogy nekem jót tesz, ha keretek között tanulhatok valamit, és majd úgyis ügyesen kiválogatom, mit akarok megtanulni meg mit nem. Persze, a legjobb az lenne, ha lenne egy saját mentorom, mint a Paul Auster-regényben, aki jól ír és felnézek rá és hagy fejlődni és nem akar a saját képére formálni, de bátorít és biztat, de ne kelljen vele lefeküdni cserébe, és nem nyúlja le a sikereimet magának, de jó tanácsokkal segít utamon, de kétlem, hogy mai kortárs íróban találnék egy ilyet csak úgy magamnak, pláne így, hogy sem világraszóló istenadta zsenipalánta, sem hamvas főiskolás szűzlány nem vagyok, de különösen, mivel kifejezetten Szerb Antalt szeretném és ő már nem él.

Szóval maradnak az íróiskolák, Scriptoriumba jártam egy darabig, a Magyar Íróakadémiáról eleget hallottam ahhoz, hogy ne akarjak rengeteg pénzért odajárni, van még a JAK íróiskolája, ahová felvételi van és nem tudom, milyen, és mi van még? Mit tudtok ezekről, kedves olvasók? Mit ajánlotok? Valami olyat szeretnék, ami nem scifi-fantasy írókör, mert olyanba már jártam (nem volt rossz, de most más kell), hanem rendes szépirodalmárok, de azért annyira ne legyenek sznobok, úgy értem, ne alázzanak meg és ne üssenek fejbe egy elefántcsonttoronnyal, ha kiderül rólam, hogy egy laikus műkedvelő vagyok és sose jártam magyar szakra és blogom van és sosem bírtam Nádas Pétert.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása