Felezőbuli

2012.12.12. 20:50 - címkék: - komment

Voltam a nőgyógyásznál (vagy ha nem beteg vagyok, hanem terhes, akkor szülésznek kell hívni az orvost? a férjem szerint igen), megvizsgálta a méhszájamat, ami jó (akkor jó, ha zárt, értelemszerűen), meg kissé meglepődött, hogy a Szemész természetes szülést javasol spontán retinaleválásom ellenére a programozott császár helyett, de úgy láttam, nem rázta meg különösebben (az ő szempontjából ez annyit jelent, hogy kényelmes betervezett szerda délelőtti műtét helyett vasárnap hajnali kettőkor fogom kirángatni az ágyból, hogy elfolyt a magzatvizem, különben fogalmam sincs, a szülészek ezt hogy bírják, nincs az a pénz, amiért csinálnám). Életkoromból adódóan felajánlotta, hogy menjek genetikai tanácsadásra, ahol majd elmagyarázzák, hogy van amniocentézis meg boholybiopszia, amiből 100% biztonsággal meg lehet mondani, hogy nem Down-kóros-e a gyerek (az integrált tesztből, amit csináltattam, csak valami 95%-ra lehet megtippelni), viszont ezek invazív vizsgálatok, amik ugyan nagyon kis %-ban, de fokozzák a vetélés kockázatát. Mondtam, hogy én nem megyek semmilyen invazív vizsgálatra a 21. héten, egyrészt ilyenkor már úgyse vetetem el a gyereket, amikor már neve van, meg agya meg agykamrái, másrészt még nem is vagyok 35, csak jövő héten leszek.

Valamint vettem magamnak Rubint Réka terhestorna dvd-t, mivel számtalan embernek vettem ajándékot a Media Marktban és magamnak is akartam valamit, és ugyan járok a pilatesre, de már régóta szerettem volna otthon tornázható anyagot. Két terhes ismerősöm is van, aki sima (nem kismama) fitnessdvd-re tornázik otthon, de én nem tudom, melyik gyakorlatokat nem szabad esetleg csinálnom és folyton azon paráznék, hogy jaj, lehet, hogy azt a lábemelést pont nem kellett volna, mert árt a babának, szóval jobb a békesség. Bár a szülész azt mondta, hogy a kórházban, ahol dolgozik, két rezidens orvos csaj is terhes, az egyik 20 hetesen még ügyel, a másik meg olyan osztályon dolgozik, ahol kemoterápiákat is adnak, szóval most nem azért, de ehhez képest még macskasimogatással, koffeinfüggéssel és BKV-zással együtt is szuperóvatos kismama vagyok. (A 6. héttől nem ügyelek.)

Azt is megkérdeztem a miheztartás végett, hogy kíír-e betegállományba, ha nem leszek ugyan nagyon beteg, de már elviselhetetlenül fog bosszantani és idegesíteni a munkahelyem és lelkileg megelégelem az odajárást, azt mondta, persze. Van az a legenda, hogy a terhesek érzelmileg labilissé válnak és mindenen kiborulnak, én szerintem ezt nem csinálom, csak van az, hogy alapból is kissé türelmetlen vagyok, és most valamivel még türelmetlenebb vagyok a megszokottnál. Persze, lehet, hogy ennek semmi köze a terhességhez, hanem sima burnout. Sajnos a betegállomány alatt 75-80 ezer forintot kapnék havonta, azt pedig azért túl nagy luxusnak érezném, havi 75-ből otthon henyélni csupán azért, mert türelmetlenebb vagyok, szóval egyelőre dolgozom tovább.

A 21. hét amúgy azt jelenti, hogy túl vagyunk a felén, 40 hét egy terhesség összesen. Izgi.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása