2006.01.16. 13:28 - címkék: - komment

Szombat reggel, amikor mentem haza ügyeletből, belefutottam egy piacba, és hirtelen megvilágosodtam a vásárlási szokásaimat illetően. Akkor történt, amikor a piacon, ahelyett, hogy megvettem volna az aktuális 1 liter dobozos tejet, elkezdtem végignézni a standokat 1. South Parkos zokniért 2. pudingformáért 3. robbanós cukros Ritter Sportért. Fenti tárgyaknak két közös vonása is van: egyiket sem lehet kapni, és egyikre sincs igazán szükségem. És akkor eszembe jutott, hogy az életem során mindig van néhány ilyen "termék", amire éppen vadászom, teljesen mindegy, hogy kell-e vagy nem, a lényeg a vadászat maga. Bemenni egy plázába és levenni a polcról három Mango gatyát - erre mindenki képes. Az igazi fless az, amikor étlen-szomjan, sivatagon és dzsungelen keresztül, többször nyomát veszítve üldözöd azt a bizonyos tigrist, míg végül leteríted.
Például. 19 éves koromban volt egy biológus-kutyatenyésztő pasim, aki szerint a legjobb kutyakönyv a világon Desmond Morris: Miért csinálja a kutya? című műve, de az is lehet, hogy a világon a legjobb könyv ever. Akkor felvettem a könyvet az "antikváriumban keresett könyvek listájára", és kb egy éve sikerült megszereznem, bár a pasi már rég a múlté, kutyám nincs, a könyvre egyáltalán nincs szükségem, de mégis. Vagy a Turms, a halhatatlan, amit 12 (tizenkét) év vadászat után sikerült becserkészni. Vagy a Milford gyógynövény-keverék tea. Amíg iszonyatos utánajárásba került hozzájutni (néha lehetett kapni a Nagycsarnok alagsorában), addig a kedvenc teám volt. Most, hogy már egy csomó helyen van, nem érdekel. A karácsony előtti bevásárlásban azt élveztem a legjobban, hogy húgom rákattant az édességillatú illatszerekre, így aztán bejárhattam a várost és az internetet effélék után. (A Lush-ban csokoládéillatú tusfürdő, testápoló és ajakír van, az Avonnak van egy csokiillatú habfürdője, az Oriflame-nek csoki szájfény, narancsos-fahéjas tusfürdő, az Yves Rochernál pedig Christmas Tea illatú tusfürdő.) Amióta az eszemet tudom, mindig van egy zsákmánylistám, amihez sokszor pasik, barátok, kollégák adnak ötletet. Egyik évben például két ünnep között szinte semmi mást nem csináltam, mint azt kerestem a neten és telefonon, hogy hol lehet Budapesten egybizonyosfajta Swarowski üvegbékát venni, mert a főnököm olyat akart a nejének.
Segítséget egyébként elfogadok, tehát, ha tudja valaki, hol lehet nagyméretű South Park-zoknit, robbanócukros Ritter Sportot, hagyományos, kisméretű pudingformát, vagy Orson Scott Card: A holtak szószólója 1-2. c. könyvét (nem, nem kell külön csak az első kötet), vagy Anais Nintől a Henry és June-t kapni, az ne habozzon. Nem baj, ha kiürül a listám, hamar megtelik újra.

Facebook oldaldoboz

Olvasok is

Írj nekem levelet

Köszönöm

Extra köszönet

A designt a Yummie médiaügynökség szállította


süti beállítások módosítása